Túrós meggyes rétes

2009. nov. 7. | 0 megjegyzés | Címkék: , , ,
Túrós meggyes rétes, leveles tésztából készült sütemény.
Túrós meggyes rétes
Hozzávalók:
1 csomag 50 dkg-os leveles tészta.
Töltelékhez: 50 dkg túró, 2 tojássárgája, 4 evőkanál jó sűrű tejföl, 5 púpos evőkanál porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 evőkanál búzadara, 1 citrom reszelt héja, 2 tojásfehérje, 1 üveg magozott, cukrozott meggybefőtt.
Tetejére: tojás.


Elkészítése:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tésztát szobahőmérsékleten kiengedjük, majd akkorára nyújtjuk, hogy 2 rúd teljen ki belőle.
( Elnézést, de elfelejtettem lemérni, hogy mekkorára nyújtottam. )

A töltelékhez a túrót, a tojássárgáját jó alaposan összekeverjük, utána beletesszük a tejfölt, 4 evőkanál porcukrot, a vaníliás cukrot, a búzadarát és a citrom reszelt héját.
A tojásfehérjét kemény habbá verjük a maradék porcukorral úgy, hogy apránként adagoljuk bele, mert különben nem verődik fel.
Ezt is hozzákeverjük óvatosan a túrós töltelékhez.

A tölteléket megfelezzük, majd a tészták szélére ráhalmozzuk, a meggyet is megfelezzük, a túró tetejét kirakjuk vele és áthajtjuk a tésztát.
A tepsit kikenjük alaposan vajjal, ezt követően óvatosan belehelyezzük a rudakat.
A tetejüket megkenjük a felvert tojással, és körülbelül 25 - 30 perc alatt szép pirosra sütjük.



Megjegyzés:
Én nem szórtam meg a tetejét porcukorral, mert szerintem elég édes a töltelék.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel